Din digitale frisøroplevelse

Når det atter bliver tid til din halvårlige klipning, er det ofte en upersonlig, påtaget og kedelig oplevelse. Det gælder ikke mindst de digitale services, du bruger til at bestille tid gennem. Vi vidste ved første møde, at Cosmo Coiffure ikke bare er en almindelig frisør. Eksklusivitet, kvalitet og ikke mindst den behagelige og gennemførte personlige oplevelse, Cosmo Coiffure tilbyder sine kunder, fandt vi inspirerende. Derfor designede og udviklede vi en mobilapplikation, som afspejlede det.

For at indfange essensen af salonens atmosfære, startede vi en designproces i tæt samarbejde med Cosmo Coiffure. Sådan blev det muligt, at skabe en fælles vision for produktet. Et team bestående af en UX-designer, en projektleder, en grafiker og en programmør udarbejdede derefter tre fokusområder ud fra visionen, som blev designprocessens kreative rammer.

Derefter begyndte en mere detaljeret konceptudviklingsfase, hvor vi løbende inddrog Cosmo Coiffure for konstant at være på bølgelængde med salonens stemning og kunder. Med udgangspunkt i visionen benyttede vores UX-designer low fidelity wireframing til at skabe informationsarkitekturen for applikationen. På den baggrund udviklede vi en prototype og designede en visuel identitet med inspiration fra salonens stilfulde indretning.

Første Mock-up af CMS systemet

Prototypen blev lavet for at teste samspillet mellem design, funktioner, visuel identitet og applikationens generelle interaktion med brugerne. I alle /et al.’s processer er der stor fokus på test. Vi ved, hvor vigtigt det er, at produktet bliver set fra så mange vinkler som muligt, og derfor kan vi ikke sige det nok; test, test, test. Applikationen blev både testet af vores UX-eksperter, Cosmo Coiffure og salonens kunder.

Jo flere øjne, desto bedre

Resultatet af processen blev en lækker, intuitiv og simpel mobilapplikation til iOS og Android. Cosmo Coiffures kunder fornemmer en eksklusivitet i applikationens stilfulde design. Det er med til at skabe en behagelig brugeroplevelse hver eneste gang, der bestilles tid eller optjenes point. Applikationen giver brugerne en fantastisk oplevelse, allerede inden de sidder i Cosmo Coiffures behagelige frisørstole.

“Jeg har fået lavet en app af /et al. og er fuld ud tilfreds med resultatet. Jeg har fået den lavet efter mine behov, og de har formået at udvikle den, så den passer med de tanker, jeg havde omkring den. De har alle været søde og ærlige under processen. Jeg kan kun anbefale /et al.”

Julie Rosenbæk Jacobsen, ejer af Cosmo Coiffure